Unde ne poti gasi
Strada Negustori nr. 7
Sector 2
Contactati-ne
+4 0752 060 197
+4 0763 66 77 88
Program
Luni - Vineri: 9AM - 9PM
Email
centruldeyumeiho@gmail.com

In cautarea tehnicii perfecte

In cautarea tehnicii perfecte, asa suntem toti terapeutii.
Dar dincolo de tehnica e omul si de aceea nu vor fi doi terapeuti la fel.
Alaturi de tehnica perfecta, trairea terapeutului e la fel de importanta si va influenta in egala masura rezultatul muncii sale.
Trairea rotunjeste munca mainilor.
“Cu sufletul in palme” nu e o sintagma siropoasa, ci o realitate cu mai multe posibile rezultate: depinde de suflet.
Atunci cand vorbim de interventii pe corp (terapeutice sau distrugatoare) si despre sabii (ca obiecte care pot restabili ordinea sau aduce haosul si moartea) lucrurile nu sunt chiar atat de diferite.
La un moment dat, am avut un cursant Yumeiho care era instructor de Ninjutsu si care a remarcat, atunci cand lucram terapeutic, ca foloseam aceleasi puncte cu cele pe care le foloseau cei din Ninjutsu, dar, uimitor, rezultatele erau cu totul altele (in Ninjutsu fiecare tehnica este descrisa asa: faci asa si Uke moare!). Sigur ca da, pentru ca avem un singur corp, iar sanatatea si vitalitatea pot fi influentate tot in aceleasi locuri. Ca sa afectezi un nerv sau sa ii eliberezi traseul lucrezi pe aceeasi zona, dar diferit….
Asa ca m-am bucurat foarte mult cand am gasit o legenda despre doi mari fierari fauritori de sabii, pentru ca intotdeauna o legenda spune infinit mai mult decat o parere sau decat o explicatie.
In cartea “Bushido, sufletul Japoniei” a lui Nitobe Inazo (1899), sabia este numita “sufletul samuraiului”. Nitobe spune despre fauritori de sabii: “Fierarul nu e doar un artizan obisnuit, ci un artist inspirat, iar atelierul sau un sanctuar. In fiecare zi, munca lui incepe cu rugaciune si purificare, deoarece sufletul si spiritul sau se impregneaza in sabie in timpul prelucrarii otelului. Fiecare miscare, actiune din timpul fabricarii sabiei este un act religios nu de mica importanta.”
Legenda este despre Masamune Gorō (sec. 13-14) si Muramasa Sengo (sec 16), considerati a fi cei mai mari maestri ai fauririi sabiilor. Povestea ii pune impreuna, metaforic, spunand despre Muramasa ca ii era ucenic lui Masamune, desi acest lucru nu este o realitate istorica, acesta traind cu cateva secole dupa Masamune.
Muramasa a fost descris ca fiind complet nebun si inclinat spre violenta. Asadar se credea ca aceste calitati distructive s-au transmis de la mester la sabiile pe care le-a faurit. Sabiile apoi au influentat caracterul si soarta purtatorilor lor, transformandu-i in luptatori sangerosi si nemilosi, dornici de a aduce moartea, exact ca si Muramasa insusi. Se spune de asemeni ca posesorii acestor sabii nu au murit niciunul de moarte buna.
Despre sabiile lui Masamune, care era si preot, se spune exact opusul: ca erau aducatoare de pace si ca purtatorii lor au fost protejati in lupte.
Legenda spune ca Muramasa l-a provocat pe Masamune la o intrecere de faurit sabii, pentru a decide care dintre cei doi era cel mai bun fierar din tara. Dupa ce sabiile au fost terminate, amandoua au fost puse in rau, cu taisul inspre curentul apei. Sabia lui Muramasa taia tot ceea ce trecea prin dreptul ei: pesti, frunze, chiar si aerul il despica in doua. Iar sabia lui Masamune nu a reusit sa despice nimic.
Cu toate acestea, invingator a fost declarat Masamune, deoarece sabia lui Muramasa era insetata de sange si taia totul, fara discriminare, in timp ce sabia lui Masamune nu taia si nu omora fara sa fie nevoie.
Si in terapie, prea des suntem demonstrativi, sau doar executam tehnica in timp ce gandul e cine stie pe unde, numai la lucru nu.
Uneori e nevoie de actiuni mai puternice, alteori de blandete. Dar tot timpul de prezenta, intelegere si grija, si mai ales de a purta in suflet viziunea vindecata a omului.
Zice tot un samurai, Yamaoka Tesshu: “Daca mintea ta nu este proiectata in mainile tale, chiar si o mie de tehnici nu vor fi de folos”.